tirsdag den 12. juni 2007

Second Life - nr. 13

Endelig i dag lykkedes det. Først i 3. forsøg fik jeg oprettet en konto - eller en avatar, nemlig på den hjemlige PC. Jeg kunne ikke downloade pga grafikkort. Men på biblioteket lykkedes det at komme på og finde Info Island DK. Det tog en krig, og jeg vendte hurtigt tilbage til mit første liv. Jeg fik mine grimme fordomme bekræftet: Hver gang jeg læser eller hører om Second Life, får jeg kvalme. De få billeder, jeg har set er grimme og figurerne primitive. Mage til varm luft (som jeg som bekendt er allergisk overfor i enhver form), ingenting (normalt hængt op med roser, men ikke her), en fis i en hornlygte. Det må vist være et forum eller en legeplads for drenge, der ikke VIL være voksne. Hvis man synes, man har et liv i dette første liv, er der ingenting at komme efter i Second Life - man kan gå direkte til Den Tredje Alder.

1 kommentar:

Claes sagde ...

Bortset fra at jeg ikke får kvalme, men blot overvældes af dyb kedsomhed, er jeg ganske enig. Hvorfor dog spilde tid på et grimt og dødsenstrist computerspil uden regler, når tilværelsen har så mange spændende muligheder at byde på?